19 mars 2016

De slocknar för Växjölagen

Jag undrar om earth week verkligen tagit våra slutspelslag på allvar. Igår tog energin slut för Växjö Vipers efter en fjärde förlust mot Dalen från Umeå. Troligen bättre energi i de norrländska älvarna än Växjös kraftverk. Tråkigt men jag får hoppas att laget kommer igen nästa säsong med ny energi som räcker längre. Det kommer att bli lite mer innebandy till hösten.
Växjö Lakers har verkligen förlorat energin den senaste tiden. Jag tycker laget spelat allt sämre ju längre säsongen led. Det var ju rena turen att Lakers slapp play in, för redan där hade det kunnat ta stopp. Jag tror inte att laget enbart kan skylla på otur när man bränner målchans efter målchans. Efter 10 min i första perioden borde laget haft en ledning med minst två mål. Det är något som fattas. Jag brukar inte var den som klagar på domarna men ikväll undrar jag vad dom gjorde. Att en spelare bromsar in framför motståndarens målvakt så han får lite snö på sig är ju ganska vanligt. Men idag tyckte tydligen en domare att detta var ojust spel. Detta drabbade då Växjö när man hade en man utvisad och kom i en kontring vilket medförde spel 3 mot 5 varvid Linköping gjorde mål. Men när en Linköpingsspelare gjorde samma sak vinkade domaren bort det. Borde det inte snart införas att domarna efter matchen måste förklara sina domslut? Sedan tycker jag att Växjö tar en del dumma utvisningar. Men just nu lutar det åt att Linköping vinner med 4-0 i denna kvartsfinalserie.
Under tiden jag skriver detta så pågår första matchen mellan Karlskrona och AIK. Ett fem perioder står det fortfarande 2-2 i matchen.

 
Förhoppningsvis var inga känsliga Växjöpolitiker på Vida arena i kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar