5 jan. 2016

God fortsättning på 2016

Jag får önska alla läsare en god fortsättning på det nya året.
För Växjö Lakers började året bra genom att vinna i Jönköping över HV71. En match som jag denna gång såg på TV. Dock är det svårt att bedöma vilken styrka Lakers har. De senaste två vinsterna har kommit mot lag på nedre halvan av tabellen. En värdemätare på Lakers form blir nästa match mot Linköping på lördag i Vida arena. Jag tänkte ett tag åka till Jönköping men bestämde sedan att stanna hemma. För övrigt har det ju varit en intensiv sportdag idag. Att Sveriges ishockeyjuniorer förlorade mot USA förvånande inte mig, men siffrorna blev väldigt stora. Får gratulera Finland till JVM titeln efter vinst mot Ryssland. Frågan är varför Sverige inte är bäst när det gäller?

På det lokala planet så fick det bli lite bandy live på söndagen. En vacker vinterdag när den globala uppvärmningen tagit en paus. Åby/Tjureda i seriefinal mot Åtvidaberg där bägge lagen vunnit sina matcher. I en bra första halvlek tog Åby taktpinnen och Åtvidaberg hade väldigt svårt att komma till avslut, och Åby kunde ta ledningen med 3-0, siffror som Åtvidaberg skall tacka sin duktiga målvakt för. I andra halvlek blev spelet jämnare och lagen gjorde var sitt mål. Sedan kan jag fråga mig om Åby verkligen orkar ta sig till allsvenskan.

På trettondagen planerar jag ett besök på Fortnox för att kolla in lite fjollboll som dom riktigt entusiastiska bandyvännerna kallar det som heter innebandy. En viktig match för Vipers kring slutspelsstrecket, möte mot Karlstad just nu på nionde plats med samma poäng som Vipers på åttonde plats. Och på lördag dags för hockey igen.

Om jag nu skall tycka om något ting annat än sport så tycker jag att de regional nyhetssändningarna under jul och nyårshelgerna varit tämligen mediokra. Lite bättre och aktuellare inslag borde väl kunna göras. Dessutom nästan samma "nyheter" på morgonen som på kvällen.

Bandy på Åbybanan en vacker vinterdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar