12 jan. 2016

Lakers vs Nordkorea

Turen kring Växjö Lakers fortsätter. Igår meddelades det att Elisabeth Anderberg avgår som PR-chef. Och jag förstår faktiskt detta, men Lakers VD Stefan Hörberg verka vara helt ur tiden. Spelar fullständigt oförstående till detta. Men som jag skrev i mitt inlägg den 30 december så viker styrelsen ner sig för en grupp så kallade fans när man kör över sin PR-chef genom att be om ursäkt för ett inlägg som rent sakligt är fullständigt korrekt men andas en viss kritik mot dessa fans. Censuren hos Lakers är i samma stil som finns i Nordkorea. Och ursäkten är så skrattretande dålig så jag kan inte tro att det är Elisabeth som skrivit den. I så fall i bästa diktaturstil, tvingad att skriva den av styrelsen. Samtidigt tar man bort det ursprungliga inlägget, (här finns en dålig skärmdump http://www.svt.se/sport/ishockey/vaxjos-svar-pa-fansens-kritik/) så ingen skall kunna läsa det. Styrelsen måste ha studerat pressfrihet i Nordkorea. Lakers ledning stack kniven i ryggen på Elisabeth och hon hade inget annat val. Så gjorde man även i gamla Sovjet. Styrelsen vågar inte så för sina beslut. Detta är rent ynkligt. Dessutom publicera man inte detta på sin egen hemsida, i alla är det inte publicerat den 12.1 kl. 12.00.

Nu till något roligare på sportens område. Tingsryd kom tillbaka och slog Västerås i en mycket sevärd match. (Tack Cmore att ni hittade till Tingsryd). Och Vipers tog en fin skalp i Falun på söndagen, hoppas formen håller i jag kan se fram mot slutspel även i år.

Sura fans på läktaren den 24 oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar