20 jan. 2016

Lokalt/regionalt eller??

Som vanligt kollade jag på nyheterna idag på morgonen. Jag bor ju ganska bra till och kan se flera lokala program. Frågan jag ställer mig hur lokala dessa är. Småland och Blekinge verka likna varandra mer och mer. I bägge programmen var huvudinslaget ett inslag om tolkförmedling. Visst detta är ju inget direkt lokalt problem utan ett nationellt problem. Idén med att dela upp i fler lokala områden var väl att man skulle producera egna nyheter. Nu tycker jag mig märka att allt fler inslag återanvänds i närliggande program. Och i gårdagens SVT Nyheter Småland illustrerades trafikproblemen i Småland med bilder på en buss i Blekinge som hamnat i diket. På webben användes en arkivbild från TT. Jag kan tycka att man borde kunnat åkt ut i området och tagit några aktuella bilder på trafiken. Är bristen på personal så stor? Och när jag kollade på SVT Nyheter Jönköping på morgonen så avslutade programledaren med att berätta att det skulle bli mulet väder idag i länet samtidigt som denna karta kom ut i sändningen. Görs det ingen kontroll på sändningarna längre?
Dagens väder enl kartan, men programledaren pratade om mulet väder.
Och för Lakers blev det stopp i Skellefteå senast, och efter det presenterades en ny spelare till laget. En finländare Ville Leino 32 år som spelat många matcher i NHL och KHL och gjort många poäng. Men han verka ha passerat sitt zenit, eftersom han just nu inte hade någon klubb. Om jag skall vara lite sarkastisk en frälsare ut, in med en ny frälsare. Den som lever få se. Imorgon dags för match mot Örebro, som Lakers inte alltid haft lätt mot och ett lag som också vill avancera i tabellen till en minst sjätte plats.

Till sist dagens sensation postbilen kom redan kl. 11.25 till Movägen, vad har hänt??? Fem timmar tidigare än normalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar