8 jan. 2023

Nytt försök

 

Hej på Er och en God fortsättning på 2023. Det var faktisk ett år sedan jag skrev något på bloggen. Man skall ju ha intresse och tid att skriva. Intresse finns men tiden räcker inte alltid till. Men nu skall jag göra ett nytt försök. Det finns ju mycket att kommentera i dagens värld, både inom sport och politik som är stora intressen för mig. Vi fick ju en ny regering efter valet i höst när Socialdemokraterna visserligen ökad men övriga samarbetspartier minskade. Dessutom blev Sverigedemokraterna näst största parti i valet. Om detta kan man ha många åsikter om. Men Socialdemokraterna har i viss mån misslyckats de senaste 10 åren att föra en egen politik. Jag tror att efter valet 2018 borde S kanske inte varit så ”maktgalna” utan ställt större krav eller gå till ett nytt val. Eftergifterna till L och C blev för stora. Folk och Försvar pågår nu i Sälen, detta nu med vår Natoansökan. Om USA och andra större Natonationer vill ha med Sverige så borde de väl satt större press på Turkiet. Men för min del gör det inget om Turkiet stoppar vår Natoansökan. Ha en bra vecka nu när helgerna är över.

1 kommentar:

  1. Vi behöver dina kloka åsikter med jämna mellanrum Evert.

    SvaraRadera