13 jan. 2023

Farliga dockor

 

Nu har regeringen fått problem men dockor som hängs upp och sägs föreställa Turkiets Erdogan. Borde regeringen bara sagt att hänga dockor inte är förbjudet i Sverige. Hur många dockor har inte hängt upp i Sverige under årens lopp. Och just nu blir jag ännu mer arg, när jag hör statsministern i en presskonferens från Kiruna tala om att detta är ett sabotage mot vår ansökan till NATO. Förlåt Ulf men ännu har Du väl inte lyckats stoppa vår yttrandefrihet. Vi får väl klart och tydligt säga att inte gillar vår ansökan till NATO. Dessutom säger han: Vi hade visat exakt samma ilska om det hade hänt i ett annat land riktats mot svensk ledande politiker”. Vilka vi, inte jag, om någon vill hänga en docka av Ulf Kristersson i Sverige eller någon annan stans i världen hade jag bara rykt på axlarna och skattat. Socialdemokraterna verka ligga lågt och jag har inte hört något från dem i denna fråga och det är kanske bäst det för S.
Egentligen skulle jag tänkt skriva med om den ”rena” kärnkraften, men det får bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar