31 jan. 2023

Hot eller bara ett spel

 

Ett par kort reflektioner om dagens möte om Sveriges säkerhetsläge. Det verkar var så att regeringen har det lite svårt. Att påstå att vi är utsatta för hot som är större är något sen kriget. Jag vet inte om jag känner något större hot idag, snarare var väl hoten större under framförallt 50 och 60-talet. Men sedan kan man fråga sig vad NATO sysslar med. Om nu de större länderna med USA i spetsen gärna vill ha in Finland och Sverige så får de väl sätta lite press på Turkiet och Ungern två stater som egentligen inte borde få vara med i NATO. Troligen skulle det gå snabbare in i NATO om Finland och Sverige drog tillbaka sin ansökan. Då skulle det nog bli fart på de andra länderna.
Sedan verkar det pågå kampanjer mot Sverige i den muslimska delen av världen. Det bryr ja mig inte om ett dugg. Och om muslimer i Sverige inte tycker om våra lagar kan man bli lite sverigedemokratisk av sig och tycka att passar det inte så åk hem, ingen tvingar någon att bo i Sverige. Sedan kan jag fråga mig hur länge M, KD och L skall stå ut med krypskyttet från SD, i fyra år?

3 kommentarer:

  1. Hej Evert!
    Dina reflektioner är värda respekt!
    ✌️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min kommentar ovan är inte anonym.
      Jag heter Jan-Åke Åkesson och står för min uppfattning!
      👍

      Radera