28 dec. 2015

Årets event i Braås


Ikväll var det årets event i Braås, enda dagen på året när det är trafikstockning i Braås. Och det handlar om Pyros demonstrationsskjutning av fyrverkerier. Vädret var verkligen på bästa humör, vindstilla, någon minusgrad och stjärnklart. Det är för mig svårt att uppskatta hur många som var på plats men fullt var det. Det var några år sedan jag var på detta senast och blev lite besviken. När man man nu firar 25 årsjubileum kanske Jonas Grahn satsat lite mer på framförallt ljudet. Det kan inte ha varit mer än högst 25 % av publiken som hörde vad Jonas sa. Senast jag var på detta event har jag ingen känsla att ljudet var så dåligt som det var idag, men det var fem, sex år sedan.
Årets trafikstockning i Braås



Till slut lite om kvällens hockey. Växjö Lakers hade en 2-0 ledning borta mot Luleå men förlorade till slut med 2-3. Just nu tror jag laget har stora problem och matchen på torsdag hemma mot Karlskrona blir en spännande match även om det inte borde vara det. Men spela för hemmapublik och bara tagit en poäng sedan man mötet mot Karlskrona senast är troligen ingen önskedröm. Efter kvällens omgång ligger laget nu på sjätte plats, sista direkta slutspelsplats.
Tingsryd tuggar på vinst mot Almtuna borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar