16 feb. 2016

Bara sporttyck idag

Som jag skrev igår så blev det både fotboll och hockey idag. Det började med fotboll i Tipshallen mellan Öster och Kalmar FF. Och fråga är om inte det är på gränsen till bedrägeri från Östers sida att inte berätta att det var U-laget Kalmar kom med.  Det fanns förvisso 5-6 spelare som är uppsatta på Kalmars A-trupp, dock ingen av de mer kända spelarna i Kalmar var med. Matchen vanns ganska enkelt av Öster med 4-0 och det speglade matchen också. Kalmarlaget var alldeles för orutinerat i jämförelse med Öster. Förhoppningsvis så kommer Öster att vara bland topplagen i div. 1 södra. Öster spelade en trevlig fotboll och med många bra intentioner. Men eftersom detta var första matchen för säsongen jag såg skulle jag vilja se laget spela mot bättre motstånd än det Kalmar lyckades prestera idag.
Efter matchen promenad till Vida för matchen mot Djurgården. 10 omgångar kvar och dags att visa lite slutspelshockey för att komma till plats sex eller bättre. Dock hade Lakers bara tagit 1 poäng på de tre tidigare matcherna mot Djurgården, den senaste i Stockholm innan jul var jag själv på, och det var ingen rolig match för Lakers framförallt i första perioden. Nåväl kvällens match började bra för Lakers med mål efter 1 min 44 sek. men innan matchen var 10 min gammal hade Djurgården gjort två mål. Och innan kaffet hade svalnat gjorde Djurgården ytterligare ett mål precis i början av andra perioden. Men med hjälp av två PP spel utjämnade Växjö. Ja ni läser rätt Lakers gjorde två mål i spel 5-4, när hände det senast? Båda lagen gjorde sedan var sitt mål, varför matchen gick till förlängning. Trots att Lakers även här fick spela PP-spel så blev det inget mål. Straffavgörande i Vida är inte Lakers starka sida, de två tidigare under säsongen har motståndaren vunnit och naturligtvis vann Djurgården ikväll. Därmed har Djurgården tagit 10 av 12 poäng. Skall väl inte klaga på Lakers spel ikväll men när man låter motståndare gör mål på Lakers misstag så får man se till att göra mål på sina chanser. Lakers hade dubbelt så många skott på mål. Ännu återstår 9 omgångar men jag kan börja bli lite orolig över om Lakers kommer att klara en sjätte plats och gå direkt till kvartsfinal.

Östers 3-0 mål på straff.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar