21 maj 2016

Lördagskväll

Sitter och skriver detta på lördagskvällen och tittar samtidigt på hockey-VM, match mellan Kanada-USA. Sveriges insatser i detta VM kan väl beskrivas som vi gjorde vårt bästa med det lag vi hade.
Ser att det var mer än två veckor sedan jag skrev senast. Har väl inte riktigt fått någon inspiration. Miljöpartiet har haft kongress, kommer detta parti att finnas i riksdagen efter nästa val? Tycker fortfarande att Stefan Löfven skall skippa miljöpartiet och regera med en ren socialdemokratisk regering. Tror ingen vill fälla en S regering för så hade borgarna redan gjort detta. Alla partier utom SD är livrädda för ett nyval idag. Och nu skall moderaterna ta tillbaka skolfrågan från Liberalerna så Jan Björklund får se upp. Och enkla jobb skall alla fixa, men lever politikerna i verkligheten. Man tar ju bort alla enkla jobb, dessa jobb skall ju göra av andra. Jag tror inte man hux flux kan trolla fram enkla jobb, för även enkla jobb skall betalas av någon, arbetsgivare eller skattebetalare. Och så har jag funderat på varför borgarna alltid anklagar journalister att vara vänster men jag hör aldrig någon anklaga ekonomer att var borgare, men det gör jag. Dessa ekonomiska rapporter som nu levereras av olika myndigheter och lobbyorganisationer som dömer ut regeringens politik skrivs ju till största delen av borgerliga ekonomer.
För i världen fanns det alltid personal på de stora radio och TV masterna som bevakade utsändningen av på den tiden ett eller två teveprogram. Här finns ju ett antal enkla jobb, att bemanna TV-sändarna med folk som kan titta på Tv och hålla koll på att ingen med en stor skiftnyckel tänker skruva bort staglinorna. Ett gratistips från mig :-).
I Växjö saknas det parkeringar för besökande till lasarettet. Samtidigt köper Växjö kommun ett antal p-platser i det nya WTC-huset. Dessa trodde jag skulle bli för allmänheten som då hade de kunnat underlätta för besökare till lasarettet. Men ack dessa skall gå till de som arbetar i huset. Kära kommunalråd varför skall vi skattebetalare köpa p-platser åt andra arbetsgivare. Dessa arbetsgivare får väl själva fixa p-platser själva till sin personal. Eller kommer alla företag i Växjö att kunna gå till kommunen och be dem fixa platser till personalen? Och MP har även här bytt ståndpunkt. Visst det kostar att vilja sitta vid maktens grytor.
Under tiden detta skrevs har vann Kanada semifinalen och får möta Finland i final. Heja Finland.
I morgon skall jag åter kolla på Öster i matchen mot Norrby, blir det en ny hemmaseger?
Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar