30 maj 2016

Har jag häst på tomten?

Idag kom det ett brev från Jordbruksverket som undrar om jag den 2 juni har en häst på min fastighet. Så om någon hästägare har en häst som vill proväta min gräsmatta den 2 juni så välkommen. Fast allvarligt har man arbetsbrist på Jordbruksverket? Att skicka ut enkäter om man har häst på en villatomt verkar vara fullständigt vrickat. Jag kan förstå att man vill veta hur många hästar det finns i Sverige, men det måste det väl finnas statisk på hos SCB fast när jag söker på hästar hos SCB så visar det sig att SCB är inblandad i denna undersökning. Så tydligen har vi dålig statistik på hästar i Sverige. Vad besviken jag blir nu måste vi införa registreringsnummer på hästarna så att vi kan söka på ägaren precis som vi kan söka bilägare.
I söndagens partiledardebatt var det inget nytt under solen. Hoppas att inte för många skolelever såg debatten. Att avbryta och prata i mun på varandra brukar man säga är dålig disciplin när det görs i skolan, men dagens politiker verkar inte vara bättre. Vad säger Du Jan Björklund om detta. Och när vi ändå är inne på Liberalerna så skriver Gunnar Nordmark i dagen Smp om försvaret och att regeringen politik har havererat. Man kan ta sig i pannan för mindre. Det är klart att Liberalerna inte behöver ta ansvar för alliansen politik under åtta år när försvaret fullständigt skrotades och värnplikten försvann. För det var ju Folkpartiet som var ansvariga för politiken då och kan väl inte att blandas ihop med Liberalerna eller har jag missuppfattat något?
Och kyckling från Thailand kom i skottgluggen idag. Dagens sämsta/roligaste kommentar kom från Sodexo  som sa att det ofta är en prisfråga. Visst vill man tjäna pengar på våra skolbarn och äldre så köp billigt, fast nu lär väl ingen unge ät kyckling i skolan så Sodexo får nog hitta en annan leverantör. Hoppas att vinsten blir mindre till dessa företag och att kommunerna tar ansvar för maten som serveras till skolor och äldreboende.
Och Öster tog tre poäng även borta mot Oddevold, bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar