13 sep. 2015

Sporthöst

Jag får hoppas på en regnig höst och kall vinter så jag kan sitta i soffan och kolla på all sport. Idag blev det att förutom allsvensk fotboll också kolla på HIF Karlskronas premiär i elitserien i handboll.
När jag bodde i Karlskrona var det IFK Karlskrona som var topplaget. Spelade i flottans idrottshall med namnet Sparre. En hall som var alla motståndares skräck. Själv minns jag att man stod på ena kortsidan på plankor som knappt kunde kallas läktare. Men åter till dagens match som sändes i TV play premium. En klart billig version av TV-produktion men en kamera. Men nog har handboll blivit lite tråkigt att titta på. För många avbrott i spelet, varför så många timeouts, och detta eviga torkande av golv. Minns inte att man behövde torka golv på femtiotalet. Var golven bättre då? Nåväl efter många om och men lyckades Karlskrona vinna matchen. Grattis. Mer om matchen på Svensk handboll. Nästa match spelas redan på torsdag men då är jag i Vida arena och kollar på Växjö Lakers premiär mot Luleå. Men när jag nu är inne på hockey där också Karlskrona fick ett elitlag denna säsong så spelar KHK sin premiärmatch redan på onsdag mot Färjestad och den skall jag kolla på i TV. Det blir tufft för Karlskrona. Jag kommer också att se första mötet mellan Karlskrona och Lakers live på plats i Karlskrona den 3 oktober.

Bild från Svensk handboll
Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar