27 sep. 2015

Äntligen seger

En kort uppdatering av helgens sport för min del. Jag var på lördagen i Vida Arena för matchen mot Malmö. Denna gång fick mitt barnbarn Alex följa med, en trogen Lakerssupporter som till och med kunde sjunga med i ramsorna. Eftersom klappor inte finns längre i Vida så tog han med en gammal Vipersklappa för att använda. Det måste ju alla begripa att barn inte kan klappa högt med sina små händer så därför borde det finnas klappor till barn om man nu vill ha lite stämning i arenan. Nåväl matchen började som vanligt dåligt från Lakers med två mål i baken efter första perioden. Tydligen hade Lenny lyckats få till trolldrycken under pausen för i andra perioden kom det in ett helt nytt Lakerslag. Tredje perioden blev så spännande som en hockeymatch skall vara. Men det måste finnas mer att ta ut ur dessa spelare hoppas jag.
Troligen har det firats rejält i natt i Karlskrona efter första vinsten i SHL och det mot tidigare storlaget Djurgården som kanske åter är på väg till forna tiders topp. Det blir en rolig match kommande lördag i Karlskrona när KHK och VHL möts för första gången i SHL. Orange blir färgen i hela arenan. Dessförinnan möter KHK borta Luleå på onsdag, hurra för denna dag för då kan jag kolla matchen på TV, för på torsdag möter VHL i Vida Frölunda och alla minns väl senaste matchen mellan dessa lag :-(

Efter matchen var det autografskrivning, här får Alex en av ?
Så lite handboll, i torsdags förlorade HIF Karlskrona borta mot Kristianstad med uddamålet. En stark match av nykomlingarna mot topplaget Kristianstad. HIF ledde i halvtid med med tre mål men orkade inte hela vägen, förlust med 28-27. Tråkigt.

Fint väder i Växjö idag så jag tar en runda på Myran och kollar lite fotboll mellan Öster och Lund, en tämligen obetydlig match då Huskvarna igår inte gav någon hjälp utan förlorade mot Örgryte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar