2 nov. 2014

Trafikverket urspårat? liksom Öster.

Idag var jag på Alvesta station för att dottern skulle åka tillbaka till Taberg. Jag säger stackars resenärer som inte är vana vid vår svenska tågtrafik. Jag vet inte om någon på Trafikverket tittat lite för mycket på Tatis film Semestersabotören och vill ge de stackars resenärerna samma upplevelse i Alvesta. https://www.youtube.com/watch?v=0n0g8S3aA0o

Allvarligt talat så borde man väl kunna skylta rätt, om nu man gör spårändring så borde väl de framgå på skyltningen. Men ikväll stod Malmötåget skyltat på spår 2 men stod på spår 3. En stackars så kallad stationsvärd i gul väst =(dagens stins) sprang och skrek till resenärerna att tåget stod på spår 3. Till slut hördes den mekaniska rösten i högtalaren (den som låter som en datamaskin och är en datamaskin) också berätta om detta. Här kan jag påstå att det var bättre förr när det fanns lokala stinsar som med mänsklig röst kunde meddela förändringar. Sedan begriper jag inte varför man inte använder alla spår man har i Alvesta. Trafikverket hade tydligen bestämt att Öresundståget till Malmö skulle stå på samma spår som tåget till Jönköping. Detta gjorde också att Jönköpingståget blev försenat. Det där med centralisering är nog inte så bra.

Och så var det här med fotboll, Som jag förutspådde så kunde Öster inte vinna dagens match mot Degerfors. Två baklängesmål på dåligt försvarsspel. Men Öster borde väl klara kvalet??? På torsdag får vi första svaret när Öste åker till Täby för att möta IK Frej på Vikingavallen, bara namnet på laget och arenan gör att jag får rysningar. http://www.ikfrej.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar