22 nov. 2014

Galen?

Är jag galen? Var idag på Ullared därför att min dotter skulle dit. Då ville hustrun också åka dit. Ok trevligt att träffas speciellt att få en stund med Rasmuz. Varför skall man stå i kö för att komma in och handla? Fullt var det redan när vi kom men solen lyste och det gör den ju inte i Växjö.


Långa köer och eftersom Rasmuz alltid är hungrig så blev det lunch på Rasta. För att vara en vägrestuarang har Rasta bra mat. Rödspättan var det inget fel på. Och Rasmuz pasta försvann snabbt. Efter lunchen ställde sig damerna i kön till varuhuset medans jag och David vägrade köa och utforskade de övriga butikerna i området. Och där finns butiker av olika slag alltid ifrån lantmännen till erotik. Efter denna runda så var kön i princip borta så då gick jag och David in i varuhuset. Inte för jag direkt har något emot att strosa omkring i varuhus men det kan ju vara lite mindre folk så man inte blir påkörd av tokiga varuvagnar. Några julklappar blev det i alla fall. Och kön till kassorna, ja vi stod väl en halvtimme i kö.


När vi väl kom ut var jag kaffesugen och Rasmuz hungrig så det fick bli Rasta igen i brist på bättre. Konstigt att lite kaffe, kakor och smörgås skall vara lika dyrt som lunchen. Men Rasmuz åt med god aptit.


Och julen är på intågande därför en bild på tomtar.


Till slut så går det hyggligt för Lakers och lite sämre för Modo. 

1 kommentar: