26 okt. 2014

Helgen snart slut

En lugn helg med mycket föreningsarbete. Varför vill inte föräldrar idag ideellt engagera sig i föreningslivet? Det ger ju så mycket tillbaka. Föreningar idag måste få fler ledare bland dagens unga föräldrar. Troligtvis är jag miljöskadad som tycker det är viktigt att dagens ungdomar får delta i vårt föreningsliv och därför vill göra en insats för detta. Men lördagseftermiddagen var jag på Palladium för att lyssna på UG. Mycket intressant och givande. Tänkte också tillbaka på den tid då jag ägnade mig åt Växjö Filmstudio där vi visade våra filmer på Palladium. Jag kan tycka att lite av den gamla Palladiumbiografens  charm var borta, men jag hoppas denna fina gamla biograf får våra kvar.
För övrigt blir det två dagars ledig till, skönt tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar