29 okt. 2014

Erik söker fru

Bonde söker fru i TV4 är ett program som jag inte brukar titta på. Men nu när Erik Nilsson är en av bönderna så måste man bara kolla. Hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tänka mig att Erik skulle deltaga i detta program. Jag har känt Eriks föräldrar Stella och Tomas sedan 1980-talet. Detta framförallt inom Friluftsfrämjandet och verksamheten på friluftsgården Ringstorp inte långt ifrån Pilås. Tomas hjälpte oss att på vintrarna ploga vägen och parkeringen i Ringstorp. Eriks äldre bröder var vad jag minns aktiva i föreningen. Erik har jag sedan träffat i samband med Stella och Eriks försäljning av ostkakor. Stella gör Smålands bästa ostkakor. När Växjö kommun sålde Ringstorp så fick föreningen placera kanoterna hos Stella och Tomas i Pilås för att användas av bland annat scouterna. Så jag undrar om fruarna fick göra någon kanotpaddling på Örken eftersom vi såg dem åka i Jonas Grahns ziplinebana utanför Norrhult. Möjligen skulle jag kanske göra mig ett ärende till Pilås för att kolla läget.
Till sist några bilder från Ringstorp.

En bild på Ringstorps huvudbyggnad


Ringstorp med huvudbyggnad, annex till vänster och lada till höger.


Och så två bilder från 2003, ett av många gympaläger som varje sommar var på Ringstorp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar