11 nov. 2015

Tillbaka

Det var en tag sedan jag skrev i bloggen. En av anledningarna är att jag varit sjuk och legat på lasarettet i Växjö. Nu skall jag inte berätta min historia med det var inget allvarligt men krävde dock en liten operation. Om detta har jag inte berättat på facebook då jag tycker att man inte skall lägga ut sitt liv där. Snarare har jag blivit mer skeptisk till facebook där det frodas mycket skräp idag. Med dagens teknik smartmobil, platta och modem så kände jag mig inte ensam. Men en tanke som slog mig varför kan inte patienter få tillgång till en wi-fi uppkoppling. Det finns ju många som inte är som jag och har eget modem med mig. Nog om krämpor.

På hockeyfronten är det Tingsryd som senaste veckan visat kvalitéer. Att slå AIK på Hovet får nog betraktas som en liten sensation, Men det måste vara hopplöst att ständigt åka till norra delarna av Sverige även om man ibland spelar två matcher när man ändå är där. När man nu skall spela mot Timrå så skulle man väl kunnat fortsätta med Sundsvall på lördagen men icke. Undrar hur många mil Tingsryd åker denna säsong? Att Tingsryd ligger i topp beror ju lite på att AIK har en match mindre spelad just nu.
På torsdag börjar SHL igen med dubbelmöte för Växjö mot Linköping torsdag och lördag. Har nu Växjö lyckats behålla formen under uppehållet. Förra säsongen har jag ett minne av att efter ett landslagsuppehåll kom Växjö tillbaka i fin form. Rätta mig om jag har fel orkar inte kolla.

Till slut veckans bild

1 kommentar: