18 apr. 2015

En dålig dag på jobbet del 2

Inför söndagens match i Vida så passade jag på att kolla lite fotboll på Myran. De gamla storlaget Öster som nu spelar i division 3, förlåt div 1 södra var det säsongspremiär hemma idag. Och det var ingen rolig tillställning. Visst Trelleborg som man mötte är ju också ett gammalt storlag men idag var Trelleborg betydlig bättre än Öster. Så jag hoppas att detta var Östers dåliga dag på jobbet, bättre spel vill jag se nästa hemmamatch då jag lovade mina barnbarn Alex och Simon att följa med dom till den matchen. Och på Radio Kronobergs hemsida kommenterar kapten Velic matchen så här:
"Om jag ska vara helt ärlig tycker jag inte att det finns något positivt att ta med sig, det enda kanske är att vi tagit vår enda förlust på hemmaplan, hoppas jag."
Får jag använda ett kraftuttryck "Fan tro det"

Sedan hamnar jag alltid bredvid alla kloka människor som vet hur fotboll skall spelas. Jag funderar på hur många bra tränare det finns i detta land som aldrig får träna ett lag. Dessa "tränare" kan ju skyhögt mer än de som är nere på planen. Har de aldrig funderat på att erbjuda sina  tjänster eftersom dom exakt vet hur det skall spelas. Likaså är dom väldigt duktiga domare så egentligen skulle de kunna blir FIFA-domare hur lätt som helst. Speciellt som dom ser alla fel på flera tiotals meter längre ifrån än domarna på plan.

Så imorgon får jag hoppas att jag slipper se fler dåliga dagar på jobbet. Dags för finalmatch fyra i Vida arena. Ha en bra söndag!!


Ingen skugga på East Front, höll igång hela matchen
Matchbild 
Simon och Alex



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar