17 mars 2015

Mer slutspel

Åter en dag med slutspel för Växjölagen Lakers och Vipers. Så idag var jag åter på Vida arena för att se kvartsfinal 3 mellan Växjö och Örebro. Egentligen skall man akta sig för att kasta sten i glashus men hur otroligt svårt skall det vara att få in puckuslingen i målet? Det verkar bli svårare och svårare så efter tre perioder hade inget av lagen gjort mål. Kan tycka att Växjö hade de bästa spelet och flest chanser men det var först i fjärde perioden som Växjö kunde göra kvällens enda mål. Tack för det och efter tre matcher leder Växjö med 2-1. Även Smålandsrivalen HV71 verkar fått till det lagom till slutspelet igen och tog en snygg bortaseger mot Linköping, så även där 2-1 till Småland. Sämre gick det idag för Vipers som förlorade i Mullsjö men trots detta leder med 2-1 efter två tidigare vinster. Fortsättning följer och jag finns på Vida igen på lördag. Dock missar jag att se bortamatchen i TV på torsdag då Samhällsföreningen i Braås har årsmöte, och inte heller fredagens hemmamatch för Vipers kan jag se då jag skall gå på konserthuset och njuta av lite gamla låtar från 70-talet när vindarna blåste åt ett annat håll, gissa vilket.

Så till dagens fundering om varför cheerleaders åter kommer till heders i Vida arena. För att vara lite elak, kan detta vara de nye PR och Eventansvariga  i Lakers som sätt till detta? Nej kan det verkligen vara så för 2011 så skrev samma person då som nyhetschef på Radio Kronoberg bl. a följande:

"Den dag som Växjö Lakers satsar på cheerleaders så mycket så att de får visa upp sina talanger i en paus, på isen, med allt fokus på sig. Den dagen kommer jag att vara den första som ställer sig upp och applåderar. Till dess kommer jag att fortsätta ställa frågan: Varför satsar inte Växjö Lakers lika mycket på kvinnor som på män? Om det nu är så viktigt för dem."

Övrigt som skrevs om detta under 2011 får ni själva söka efter på Radio Kronobergs hemsida.

Till sist så bjuder jag också på en bild på cheeleaders år 2015 i Vida.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar