25 dec. 2014

Jultankar

Jag hoppas julen varit bra och ha en god fortsättning på helgen. Nu inväntar jag bara beskedet om det blir extraval i mars. Jag tycker det skulle vara snopet om det blir inställt även om resultatet blir nästan samma som i valet i höstas. Men att ändra röstningsförandet i riksdagen är att gå fel väg. Partierna bör snarare försöka samarbeta. Jag hade hellre sett att Stefan lämnat in och talmannen utsett en ny regeringsbildare. Och där i riksdagen ställt SD mot väggen i omröstning om ny statsminister.
Nu hör jag i kungens tal i tv redan tala om att det blir extraval kommande år. Så inte kan väl kungen tala osanning? Han vet tydligen redan det så varför spekulera våra så initierade kommentatorer om något annat. Politiska kommentatorer i press och tv överskattar väl sig själva?

Till sist några tomtar som jag träffade på julaftonen.



Som sagt ha en bra fortsättning på helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar