20 dec. 2014

Innebandy

Dagen har varit full av innebandy. Det började med poolspel för Braås GoIF:s innebandylag 04-06 i Braås sporthall. Jag tycker sporthallen är ett verkligt lyft för samhället. Äntligen en hall där många idrotter kan vara. En hall också för den stora gymnastikverksamheten genom att hallen fick en hoppgrop för gymnasterna.


Jag ser fram mot ett stort engagemang och många träningar och tävlingar i sporthallen. Det finns läktare för 300 personer en kiosk och dessutom en liten hall för mindre aktiviteter.  Idag var det första dagen med tävlingsspel i hallen när Braås GoIF arrangerade poolspel för 04-06. De besökande lagen var från Rottne och Moheda. I den första matchen möte Braås Rottne men förlorade den första matchen med 4-6.

Fler bilder från matchen Braås-Rottne finns på www.braasgoif.nu

På eftermiddagen var jag i Fortnox arena för att kolla på matchen mellan Vipers och Granlo. Den största anledningen till detta var att mitt barnbarn Alex skull vara med i en uppvisningmatch i första periodpausen och detta kan jag ju inte missa. Man skall ju visa intresse för sina barnbarns sportinsatser.
Alex i full fart, kanske en blivande stjärna. :-)

För övrigt har innebandy inte varit någon favoritsport för mig då bandy som vintersport varit mer intressant. Har frusit många dagar i Åby. Men man kan ju ändra sig. Det finns faktiskt moment i sporten som är intressant. Och man behöver ju inte frysa är man kollar på en match. Sedan förstår jag inte varför man måste spela musik med en ljudnivå som är en plåga. Som en gammal tv-man  tycker jag också att tv-produktionen i Fortnox är dålig. Nog måste man våga ligga mer på närbilder av spelet och även visa motståndarens mål i repris.

Allt för denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar