10 juli 2017

Skål

Nu finns det en utredning på att vi pensionärer sitter och super så att vi förkortar våra liv. Läs om detta här. Nu vet jag inte om jag vill ta detta på fullständigt allvar. Troligen är det mest pensionärer med goda pensioner sitter i sommarvärmen och smuttar på sitt rosévin och det är dom väl unt. För jag vill se nästa utredning om lobbyfolk och politikers smuttande av rosé och vad detta gör med livslängden för lobbyister. Många av våra pensionärer skulle nog behöva ett och annat glas vin men har inte råd med detta, och livslängden kanske skulle bli längre om de fick lite glädje i sitt fattiga pensionärsliv. Om jag sedan skall vara synisk så kanske en del tycker att det är väl bra med att de inte leve för länge, så pensionerna räcker bättre till de som avstår från livets glädjeämnen.  Alkoholen är dessutom känd för att bland annat förvärra sjukdomar i hjärta och kärl, depression och ångest.” Fast ibland läser jag tvärtom, att lite vin kan vara bra för hjärta och kärl. Tur att vi kan tolka allt efter vad vi tycker är bäst. Eftersom flera politiker har talat om pensionärerna som en prioriterad grupp så väntar jag på nästa utspel från Ebba Busch Thor att vi pensionärer skall kunna får pensionärsrabatt när vi handlar på Systemet, då kanske hon kan klamra sig över 4%. Ja Du får själv tolka denna text som Du vill, humoristisk, allvarlig, dum, fånig eller skojig.
VMA larmet i Stockholm var nog till för att varna allmänheten för att nu har semesterlugnet lagt sig över politiken efter Almedalen och Gotland åter kan besökas av vanliga turister.
Ha en fortsatt solig sommar.

Lite bubbel förkorta livet??????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar