25 aug. 2015

Riksvägar i Småland

Ingen brist på sysselsättning första dagen skall det vara så jobbigt att vara pensionär.

Nu skall jag gnälla, detta med begriplighet i artiklar. Som alla vet så är jag insnöad på trafik. Igår läste jag en artikel på Smålandsposten om att Jan Wernström politiker i Uppvidinge kommun undrar vad kommunen gör för att förbättra riksväg 23 mellan Vetlanda och Växjö. För det första så går riksväg 23 inte till Vetlanda utan mellan Malmö-Växjö-Linköping. Passera Uppvidinge vid Nottebäck, söder Åseda och delar sig vid Massamåla där 23 går mot Virserum och 37 mot Oskarshamn. Om nu han menar denna väg så visst från avtaget vid Massamåla och upp till Virserum är den sämsta biten på denna väg. Men kära Smp vad har Vetlanda med detta att göra? Idagens Smp kommer en rättelse som gör det hela ännu mer förvirrande vad denne Jan Wernström menar:


Nu blir det förvirrat men så ligger det till: Som jag skrivit ovan så har 23:an inget med Vetlanda att göra. Riksväg 31 passerar inte Växjö kommun utan går mellan Kalmar till Jönköping över Nottebäck, Vetlanda, Nässjö. Rv 31 och rv 23 korsar varandra vid det så kallade Nottebäckskrysset.
Så är det politikern som är förvirrad eller Smp som har dålig källkontroll.
Tacksam för svar och bättre journalistik.

Detta var dagens gnäll, nu skall jag fixa lite med gamla trasiga bandspelare och om någon har en fungerande rullbandspelare för 1/4 band och fyra spår så är jag intresserad. Det behöver inte vara en Tandberg.



Han en bra dag önskar Evert.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar