15 jan. 2015

Ta från dom fattiga

Detta land är sig inte likt. Vad jag trodde var att alla partier ville/skulle sänka skatten för pensionärerna, speciellt de som bara har garantipension. När jag idag kollar min svärmors pension för 2015 så har hon fått en ökning av pensionen på hela 25 kronor i månaden. Vill ni nu veta hur stor skattesänkning hon fått. Jo, håll i hatten, hon har fått ökat skatt med 25 kronor i månaden. Summa 0 kr i ökning. Hur länge kan detta pågå att våra pensionärer speciellt våra riktigt gamla skall behöva betala andras skattesänkningar.
Eftersom socialdemokraterna inte fick igenom sin budget så kan jag inte veta om detta blivit annorlunda. Men Alliansen har uppenbart ljugit bra för även dom lovade sänkta skatter för pensionärer, speciellt Göran Hägglund och jag som alltid trott att en kristen person inte kunde ljuga för gamla människor. Men han kunde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar