3 jan. 2015

Go Lakers go

Idag har jag varit på Vida Arena för att se Lakers spela mot Linköping. Med mig hade jag bland annat två av mina barnbarn, Simon och Alex, båda stora Lakersfans. Efter en del besvär vann Lakers matchen med 4-2, det sista målet i tom kasse 3 sek för slutsignal. Jag kan tycka att vissa straff i ishockey inte riktigt är genomtänkta. I tredje perioden kom en Lakersspelare fri och fälldes. Detta resulterade i straff. Och då är det ju så att straffar i hockey inte alls betyder mål på samma sätt som i fotboll. Hade samme spelare fällts utan att han varit fri hade motståndaren fått två minuters utvisning, och därmed hade det förfördelade laget fått två minuters chans att göra powerplay mål. Rimligen borde spelaren också blivit utvisad i två minuter. Om straffen gått i mål så upphävs utvisningen om inte så har laget två minuter powerplay. Tycker jag är mer rimligt. Även om jag ibland uttrycker mig lite skeptiskt till Lakers spel och chanser att gå till slutspel så tycker jag naturligtvis att det skall bli roligt om laget gör detta. Men trots allt så varvar laget bra insatser med rena bottennapp.
Här kommer lite bilder från dagen

Simon och Alex

Popcorn i pausen är gott

Om man har en lös tand när man äter popcorn så kan tanden ramla bort. Farmor hade som tur var lite pappersnäsdukar med sig.

Segerjubel i Vida Arena

Lakers efter matchen

Och så fick Alex autografer av spelarna
Till sist tycker jag att priset på kaffe, godis m.m. är för högt. Om man nu har familjedag så borde man väl kunna ha lite mer rimliga priser på det ungarna vill ha. Jag fick betala 75 kr för två kaffe, en kexchoklad och en bolle. Skärpning detta borde inte kosta mer än 40-45 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar