10 okt. 2021

Partiledardebatt

 Kvällen partiledardebatt i Agenda ikväll gav väl inga nyheter. Mest gammal skåpmat. Dock tror jag Stefan Löfvén är lycklig att slippa detta i fortsättningen. Klart är ju att socialdemokraterna är den stora förloraren i samarbetet med det så kallade Miljöpartiet. Min gissning är att S förlorar makten efter nästa val om inte något radikalt inträffar. Fram till valet efter partiledarbytet i S så hoppas jag Magdalena Andersson bildar en egen S regering fram till valet så att S kan föra sin egna agenda fram till valdagen. Jag tror att flera av de andra partierna kommer att släppa igenom en ren S regering för att slippa ett parlamentariskt dödläge mindre än ett år före valet. Men får S inte igenom sin budget så tycker jag att S inte skall sitta kvar. Troligen är M, KD och SD inte speciellt roade av att ta över makten med tanke på vad dom lovar, utan att egentligen ta hänsyn till den svenska ordningen med att fatta nya lagar. Tack och god natt!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar