5 sep. 2017

Om vinster i vård och fotboll.

Kan inte koncentrera mig på vad jag vill kommentera. Dagens svenska politik blir jag bara trött på. Ingen konstruktiv debatt utan bara skäll på den andra sidan. Om vi nu tar detta med vinster i vård, skola och omsorg. Jag tror folk i allmänhet inte begriper detta och många tycker troligen att vinster inte få bli förstora då detta är skattemedel. Men igen kan eller vill reda ut begreppen på ett begripligt sätt. Så vi få se om proppen som kommer har räta ut detta. Men jag frågar mig varför det inte hörs om vinster på andra områden, till exempel så gör väl de bolag som reparera våra vägar och järnvägar en vinst och detta är ju också skattemedel. Varför kan dessa bolag gå fria från insyn och hur stor vinst de gör?
Sedan är det åter bråk på tv-marknaden som ingen förstår. En reklamkanal som till exempel Kanal 5 skall väl leva på reklamintäkter och bör väl betala en viss avgift för distributionen till distributören t.ex. ComHem. Betalkanaler får ju naturligtvis abonnenten betala den avgift som innehållsägaren vill ha, och här får innehållsägaren beräkna vilket pris som kan tas ut kontra intresset hos tittarna. För mig verkar det nu vara så att innehållsägarna också tycker, att vi skall betala avgifter för rena reklamkanaler och här hoppas jag distributörerna håller emot. Sedan lyckades även Håkan Sjöstrand generalsekreterare i Svenska Fotbollförbundet kommentera, att parterna borde ta ett större ansvar så att svenskarna kan se fotbollen. Men min fråga är vilket ansvar har Håkan Sjöstrand som säljer fotbollen till ett amerikanskt bolag bara för att man kanske får lite mer betalt. Nej Håkan dina krokodiltårar ger jag inget för. Du själv är en som hindrar svenskarna att se fotboll. Och det skall bli spännande att se vad som händer med allsvenska från 2020 när Discovery skall börja sända denna, jag kommer inte att betala mer för att se fotboll än vad jag gör idag.
Ja det får vara allt för idag, ha det bra. 

Kanske får fotbollen i Tv i framtiden lika många tittare
 som det var bortafans i matchen Öster-Gefle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar